The Internet and new social media formation in China
0 0 0
Materiale linguistico moderno

Zhang, Weiyu

The Internet and new social media formation in China

  • Non prenotabile
  • Copie totali: 1
  • In prestito: 0
  • Prenotazioni: 0

Abstract: There are billions of internet users in China, and this number is continually growing. This book looks at the various purposes of this internet use, and provides a study about how the entertainment-consuming users form into publics through the mediation of technologies in the era of network society. It questions how individuals, mediated by new information and communication technologies, come together to form new social categories. The book goes on to investigate how public(s) is formed in the era of network society, with particular focus on how fans become publics in a society that follows the logic of network. Using online surveys and in-depth interviews, this book provides a rich description of the process of constructing a new social formation in contemporary China.


Titolo e contributi: The Internet and new social media formation in China : fandom publics in the making / Weiyu Zhang.

Pubblicazione: Abingdon : Routledge 2016

Descrizione fisica: xv, 143 p. : ill. ; 25 cm.

Serie: Media, culture and social change in Asia ; 45

Data:2016

Lingua: Inglese (lingua del testo, colonna sonora, ecc.)

Nomi: (Autore)

Soggetti:

Dati generali (100)
  • Tipo di data: monografia edita in un solo anno
  • Data di pubblicazione: 2016

Sono presenti 1 copie, di cui 0 in prestito.

Biblioteca Collocazione Inventario Stato Prestabilità Rientra
UniVIU 303.4833/ZHA 1-6666 Su scaffale Solo consultazione
Vedi tutti

Ultime recensioni inserite

Nessuna recensione

Condividi il titolo
Codice da incorporare

Copia e incolla sul tuo sito il codice HTML qui sotto.